یزدفردا:کارشناس مامایی مرکز بهداشت استان یزد با تاکید بر این که زنان هیچگاه ادرار خود را نگه ندارند توصیه کرد: زنان در طی روز آب فراوان بنوشند.


صدیقه علیشاهی  اظهارداشت: خانمها در طی روز لباسهای زیر با جنس الیاف نخی بپوشند و  از پوشیدن لباسهای بدون تهویه مانند لباسهای نایلونی و ساخته شده ازسایر الیاف مصنوعی خودداری نمایند.

وی توصیه کرد: خانمها از پوشیدن لباسهای تنگ مانند شلوار جین، جوراب شلواری و مایو به مدت طولانی اجتناب کنید وسعی کنند لباسهای گشاد و راحت بپوشند.

وی با تاکید بر این مطلب که برای شستشوی لباسهای زیر خود از شوینده های غیر معطر و ملایم استفاده کنید خطاب به خانم ها توصیه اکید کرد: از وان آب داغ و جکوزی استفاده نکنید.

علیشاهی همچنین با تاکید بر این که خانم ها لباس های زیر خود را حداکثر هر دو روز در میان عوض کنند گفت: حین استحمام از صابون و شامپوهای غیر معطر و ملایم استقاده کنید و  ازاستفاده  وان کف صابون نیز  بپیرهیزید.

وی یادآورشد: زنان هیچگاه لباسهای خیس و مرطوب را بتن نکنند و چنانچه لباسهایتان خیس شد فورا آن را عوض کنید.

وی همچنین باتاکید بر این که زنان هیچگاه ادرار خود را نگه ندارند توصیه کرد: در طی روز آب فراوان بنوشید.

علیشاهی همچنین با تاکید بر کاهش  استرس و وزن خود در زنان خاطرنشان ساخت: مصرف بی رویه و سر خود آنتی بیوتیکها میکروبهای مفید و طبیعی مهبل را از میان برده و زمینه ابتلا به عفونتهای قارچی را افزایش میدهد.

این کارشناس مامایی در پایان متذکرشد:  خانمهایی که در دوران حاملگی، شیر دهی ویائسگی میباشند و همچنین خانمهایی که از قرصهای ضد بارداری استفاده میکنند از آنجایی که سطوح هورمونهای بدن آنها دستخوش تغییر میشود میبایست بیشتر بهداشت فردی خود را رعایت کنند.





  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا